Wednesday, September 02, 2009

.:: 1 Sept ::.

Aiseh,hari ni dah start keje balik.Ada ke patut leh lupa tarikh hari ni.uitz..fikir apa la aku ni yer.mujur para pelajar ingatkan.hari ni kena g keje awal.balik pun lewat dari kebiasaan.OT la pulak.sampai nak terngantuk terngadah aku celoteh kat students aku.

Alahai, kesian nya kat students aku.yelah bulan pose kan.mata pun kuyu,semangat pun layu.huU..x da la aktif sangat students aku hari ni.kalau x selalunya hyper active la.sampai aku pun x larat dah melayan kereneh mereka yang sememangnya nakal terlajak.

Mujur la masih budak budak & kiut miut lagi.sejuk gak hati..heE..hari ni citer tentang Ramadhan ajer.memang kalau ikutnya keluar dari sylibus la..tapi asalkan benda yang bermanfaat.apa salahnya kan.lagipun aku dah habis ajar sylibus mereka ni.dah blur nak ajar apa.

Nak repeat balik.dah terlebih repeat..so,kena ready nak wat exam je lah.perah otak lagi.Ya Allah permudahkan lah.Amin.

Students aku yang duk kat PERYATIM lak.anak-anak yatim lah,hari ni leh balik awal..yahoo..Pehin Taib Mahmud sponsor makan kat Grand Magherita Hotel..huU..sedap2 la makanan nya.memang kalau tiap x bulan posa mmg hotel ni la salah satu tempat kunjungan ku.bukan aku aje,hampir semua warga kuching akan bertandang ke hotel ni.x rugi tau..heE..

Hai,seronok la budak budak ni dapat makan kat hotel siap Pehin Taib Mahmud bagi kain baju lagi yg siap ditempah.Ala-ala boria la pulak.leh wat konsert tu..hihi..

"Makan tu jangan lupa la kat cikgu.kalau leh tapau la kat cikgu..haha"..tu antara bait bait ayat yang aku ucapkan kat salah sorang student aku.kih kih kih.saje je nak nyakat..dah mcm adik beradik..

Hari ni lak,hujan lebat dengan angin kencang.Alhamdulillah rahmat Tuhan.Ya Allah,Terima Kasih.selalunya lepak jap dengan guru-guru lain pas habis kelas tp hari ni x leh lama.hujan kan.pastu lak nak wat preparation untuk esok..

Esok aku ada interview kat MASJA (Lembaga Amanah Kebajikan Masjid Negeri Sarawak) sebagai penyelia & guru tahfiz di Pusat Pengajian Al-Qur`an Tun Abdul Rahman Ya`kub..bahagian Ma`ahad Tahfiz..Nervous nya esok.dah lah jam 8 pagi tingkat 8.wah detailnya..hihi..

Pepun,doakanlah aku moga dipermudahkan segalanya.Amik pengalaman jer.Amin..Salam 1 Malaysia & Mahabbah.heE..


No comments:

Post a Comment