Thursday, June 23, 2011

~ 9 Days Left, Akan Dipinang " Imtihan " ~ Doakan Kami ~


~ Bismillahirrahmanirrahim ~

Salam semanis madu & kurma dari saya. ^_^ ~ Lama x update blog ~ brgkali atasa sebab kemalasan & idea yang memang sentiasa tidak tercurah ~

Post x ni tentang ~ 9 hari lagi saya akan ditunangkan dengan “ Mr. Imtihan “ ~ memang x bertuahlah Imtihan ni dapat saya ~ ataupun sebenarnya saya yang tidak layak mendampinginya ~

Iyelah, x sepandai Imtihan yang sentiasa digeruni oleh Para Penuntutnya bila tiba masanya ~ saya pun gerun. Nak kata  x bersedia tu taklah ~ Tapi takut nak menghadapi hari bersama Imtihan ni ~ walaupun x lama kan ~ Semoga Imtihan bisa menerima saya seadanya ~ InsyaAllah biiznillah J

Hihi..Mr. Imtihan ni kalau korang nak tau ialah Exam saya yg bakal saya duduki 9 hari lagi ~ Exam semester 2 ~ Tahun 1 ~ Doakan saya ya kawan-kawan ~ agar saya dapat dapat menjawab dengan tenang, tepat & betul serta Doktorah puas hati dengan jawapan saya ~ Amin!!~ Kalau puas hati, InsyaAllah dapat la natijahnya Lulus Sofi J ~ Amin!!~

Tp kan, saya sering mengingatkan diri, bahawa sekeras mana pun kita berusaha, menghafal siang malam, jawapan betul pun jawab dalam exam tp andai Sang Khalik tidak memperkenankan ~ Maka x kan jadilah ~ makin-makin kalau yang x baca tu ~ kononnya “Tawakkal” ~ macam saya la tu kot..heE!!~ ;-p

Biasalah penyakit malas datang, mood pulak datang pergi, ~ tiap2 hari nak kena seru ~ seru2 pun x mai jugak ~ penat & sakit suara panggil tiap hari ~ cewah!!~

Dah seminggu saya demam & utamanya migraine ;-/ ~ x tau lah kan, dah “ `adi “ dengan diri ~ x pe, Allah nak uji sikit aje tu ~ sebenarnya banyak lagi nak coret tapi malas ~ makin2 bab hati ni kan.huU!!~

Hari ni rasa nak makan Udang Mayonis @pun Ayam Mayonis tp dah buat Ayam Penyet . X pernah survey pun mayonis duk Egypt ni ~ Tp pape pun, saya sebenarnya rasa nak balik, x sabar nak balik jumpa Abi Ummi ~

Alhamdulillah, tiket dah ditempah. Cuma harapan saya,  kepulangan saya nanti buka kepulangan selama-lamanya kerana saya masih ingin meneruskan pengajian di Ummu Dunia ini ~ Amin!!~

Kawan-kawan, doakan saya serta kawan-kawan saya Najah Sofi, Imtiaz & `Ala Tul dalam pengajian kami disini .Biarlah apa yang kami pelajari bermanfaat & membekas dalam jiwa serta peribadi kami ~ Allahumma Amin~
Sayang kalian semua kerana Allah Ta`ala.. :-*

~ Dr. Cahaya ~

No comments:

Post a Comment