Tuesday, September 15, 2009

.:: Gelagat ::.

Hepy, rindu kat student2 aku.ceh,macam lama x jumpa pulak tp mmg la dalam ramadhan ni..mcm tu lah kot.kalau datang ngajar pun,students aku nampak layu & kuyu semacam aje.aku lak x sampai hati lak..

Yelah,kelas dari pagi terus sambung ke kelas Kafa.Aku pun mula la mengkuyukan mataku jugak.hihi..mesti amik part sikit la ..g tgk kelas sebelah Ustaz Fakhrul Hadi..tgk students dia suma dah melentok gak..tengok ustaz hadi g main laptopnya..

g kelas cikgu2 lain..suma lebih banyak membisu mgkn faham situasi pelajar time ramadhan ni kecuali kelas ustaz ridhwan.haA..yg ni memang x leh escape la..x kasi chan la org ckp..owh tedah ..

dalam kelas aku,ada yang tido,ada yg main hp aku, ada yg dgr lagu, aku yg bercerita, ada yg bermain dan sebagainya.aku hanya melihat tanpa sebarang bicara.biarkanlah..sekali sekala melihat mereka bebas.lagipun aku sendiri x kesah..aku rasa hepi sangat.teringat masa aku kecil2 dahulu.

kadang2 aku menyampuk jugak perbualan mereka..gurau senda..aku x pnh anggap mereka mcm pelajar tp anggap mereka macam adik sendiri..walaupun agak jauh bezanya..hari ni students aku citer tentang upin ipin..walaupun aku dah tgk tp apa salahnya sekali sekala menjadi pendengar setia kan..(betul..betul..betul..) heE..

hari ni pun g snap gambar2 pelajar aku.ramai yang keluar ngelayo bah.kayo-kayo..aku mix sikit bahasa sarawak sini..jd yang ada dalam kelas je aku snap..snapshot baek punya..haA..esok nak ambik lagi..budak2kan apa lagi mmg gembira la..ada yang pinjam kamera aku.tp x kesah pun.hentam sajalah..

ni la detik-detik terakhir aku bersama mereka.x lama lagi dah nak pergi jauh.bertahun mungkin ntah jumpa lagi @pun tidak.mereka bertanya padaku smlm."nanti cikgu ingat kami lagi x?"..sayu pulak rasanya..aku cuma menjawab.." cikgu x kan pernah lupa pelajar2 cikgu tp mungkin masa tu cikgu x kenal dah korang sebab masing2 mesti muka dah berubah.korang je yg akan kenal cikgu.sebab muka cikgu x kan berbubah dah cuma akan beransur tua.hihi.." masa tu nanti kalau terserempak cikgu..sapalah cikgu..

aku pun duk fikir nak kasi apa kat students aku ni sblm aku berangkat.pastu esok semua guru-guru d jemput berbuka sama2 kat grand magherita hotel..huU..lusa lak berbuka dengan pelajar anak-anak yatim (PERYATIM)..tulat lak ada majlis khatam al-quran seluruh pelajar sekolah.alhamdulillah memang tinggal beberapa helai lagi pelajar2 ni nak habis.sekurangnya semangat mereka tu ada..mg ia berterusan la anak didikku.amin..

ADIB SYAZWAN
AMY ROFINA
EBY NURAINI
FARINOSUYANTI
HAFIZHAN
JASMEENA
LATIF
MOHAMMAD ZULHAIRI
MOHAMMAD AZIZ
MOHAMMAD AFIF AFIQI
MOHAMMAD AZLAN
MOHAMMAD HAFIZUL
MOHAMMAD HAZLAN
MOHAMMAD IZMAN
MOHAMMAD KHAIRUL ARIFFIN
MOHAMMAD KHAIRUL HISYAM
MOHAMMAD NURAZAM
MUHAMMAD WAHIDURRAMADHAN
MUHAMMAD RAFIQ AL-AFIF
NIDA NADIA
NIK FARIS ASRI
NORAZALINA
NORFAFFA AZIRA
NOR KURAISYA
NUR NURUL HASFARIDAH
SYAMSUL AZHAB
SYARIFAH NUR FITRI
TUANKU NURAZIZ HARWANDY
MOHAMMAD MALIK REDHUAN

MUHD AKMAL SYAFIE
SYARIFAH SYAZLIN FITRI
MOHAMMAD SYAZWAN
SYUFRIENA
AIN SYAFIQAH
MUHD GHADAFFI
ABANG AKMAL FARHAN
MOHD KHAIRUL IKHWAN
NURUL ZAHIRAH
ZAHIRAH HANIM
NUR ASYIKIN
NURUL HASYIMAH
MOHD AMINUDDIN
MOHD IZRIEQ FERINO
IFFAH SYAHIRAH
DAYANG SYUHADA
NUR SYAHIRAH
AMIR RIHAN
NURUL SYAMILA
MOHD ASYRAFF
MASYITAH
NUR AINUN FATIHAH
SYAHMI
NUR SYAHIRA
NUR KURNIA
NURUL HARIZA
MUHD SYAHMI HAZIQ
NUR AMALI
RABAYAH
NUR NILAM SARI
ZUELAIKHA
AWANG NABIL ARMAN
AWANG NASHRIQ
MOHAMMAD YUSRY
SITI AISYAH
AWANG AIZAT AUDI
NUR SITI SAUYAH
SYAIFUL
MOHAMMAD ALIF ALET
NUR FITRIYANA
NUR ATHIRAH RAHAYAH
MUHAMMAD ZULFARYAZI
NUR AZLINA
RAFIDAH WILIYA
ROHAFIEZA
MOHD SYAHIDIN
MOHD FARID JAMALUL ANWAR

56 orang pelajar 5 Merah.memang nakal..hyper aktif sampai kadang-kadang aku pun dah x larat nak settle tp sebenarnya ok aje pun.tp x marah pun..keletihan aje..seronok tengok gelagat mereka..ni lah yang akan jadi kenangan aku..yg bawak suka duka..yg mengajar aku erti kehidupan.

majoriti pelajar aku adalah anak yatim piatu.kdg2 aku mendengar ada antara student2 aku ckp mereka rindu mak ayah.ada yg ckp anak miskin.anak tiri..anak angkat..so aku kasi la nasihat2 sikit..

1 lagi students aku suka dengar citer para nabi..tp semalam aku kasi mereka dengar lagu without you awakening Sami Yusuf..haA,,kecoh la sekelas..yelah lagu latar untuk Jejak Rasul..manalah x tau kan.so sama-samalah kami menyanyi semalam.hihi..





No comments:

Post a Comment