Tuesday, August 18, 2009

.:: Kursus BTN ::.

Lama dah aku x update blog ni kan.heE..nak kata bz x da lah jugak.nak kata malas tu.memang ada pun.kadang2 idea datang tp bila dah duk depan pc ni..blur la pulak ditambah dengan sikap kaslan aku ni..aisehh..

Penat x hilang lagi pas balik dr BTN di Mimpian Jadi Tuaran Sabah. 1st time g Sabah bah..heE..walaupun negeriku bersebelah aje tp aku maksih kurang faham loghat & bahasa mereka.Ape pun warga Malaysia la aku ni kan.

Seronok sangat2 walaupun penat & dengan pemandangan yg ada..Juga kawan2 yg sama2 turut menjayakan BTN kali ni.Untuk teman2 sebilikku Nadiratul Hadhinah @ nama femesnya Ayu, Sharifah Azizah @ nama glamernya Ijah, & Vynessa..Gembira berkenalan dengan kalian.

Harapnya kita suma sama2 dapat melanjutkan pelajaran ke Mesir & Najah dalam apa jua yg kita lakukuan.Amin..Kat BTN tu aku dapat group 1..huU..& fasi aku Tuan Shapie`e..

sepanjang BTN tu macam2 la aktiviti LDK,kembara apa ntah..Lupa daa..enam sekawan la,3 sahabat la,jaring dalam air la..huU..ingat dapat la aku terjun dalam kolam kat Mimpian jadi tp sayang Impian hanya jadi Mimpi..heE

fikir jaring tu betul2 la dalam air.Rupanya kat tepi tu aje.cehh..untuk kenangan aku dapat bilik no.203..yg bangga nya abg aku jadi penghulu kami..heE..yelah warga sarawak beb.Leh tahan gak abg aku ni.bukan senang nak tgk dia jadi pemimpin.Ku doa,moga abg man terus jd pemimpin yg hebat dunia & akhirat.Amin..

Aku suka betul tgk kak maslina.tgk dia pun aku dah agak gerenti dia amik Qiraat.Respect la..aku lak rasa malu..kat BTN tu ada yg g Jordan & Mesir aje.Ada yg amik medic & agama.Nak amik medic cita2 x kesampaian.huU..simpan aje la hasrat tu..uwaa..

Rindu lak kat student2 aku.tadi aku datang ngajar dengan mengantuknya.Nak qada` x sempat2 lagi..So,sempat la tido dalam kelas time budak2 tu rehat..heE..mujur x kantoii!!!..bukan selalu kan.

Aku paling sebak masa nak bina negara tu..Bangga nya aku denganmu Malaysia.Lucu pulak group aku wat negara nama ISKETAMBOLL..haA..ni amik dari citer P.Ramlee kot.tapi,senang citer..aku bangga la..masa bg 30 minit aje.perah otak aku yg x berapa geliga ni..heE..

& aku hepi gak kenal dengan budak2 Sabah ni..Best jugak.Kat Wada,Kak Maslina,Kak Lia,Zainib,Ayu,Ijah,Vynessa,Mariam,Seha etc..Nak kenal suma x sempat la.huU..pape pun moga ukhwah yg terjalin terus kekal..

aku rindu la kat lagu Erti Kehidupan.Wat syahdu aje .teringat si dia yg telah jadi milik orang sudah 1 bulan 1 minggu 1 hari..Sedihnya..Usaha camne pun,dugaan di hadapi cmne pun..ternyata,Kau bukan milikku.Nak x nak..aku la mangsa keadaan..Ya Allah kuatkanlah aku dengan segala ujianMu.Ubati kesedihanku ini & jadikanlah agar aku redha dengan sebenar2 redha & yakin dengan setiap ketentuanMu.Amin Ya Rabbal `Alamin..

** Ape la kisah BTN melelat ke Ending Kisah Cinta lak.Nak wat novel malas..huU

No comments:

Post a Comment