Friday, June 05, 2009

.:: Nur Rindukan Nenda ::.

Sekalung Al-Fatihah saya hadiahkan buat nendaku yang tersayang & amat dikasihi..Dayangku Hajjah Lela Binti Pengiran Haji Dris yang telah kembali menghadap Ilahi pd Hari Sabtu Jam 6.07 pagi & Telah menghembuskan nafasnya d hospital..

Sedih sangat bila nenek pergi.masa tu nenek saya koma jadi nak dengar suaranya buat kali terakhir pun x berkesempatan.Bila tgk nenek x terakhir selepas menghembuskan nafasnya sedih.mcm bayi rupanya..putih bersih & tenang sekali..

Alhamdulillah,sy sempat juga memandikan dan mengkafankan nenek sy.tp kami harus menunggu agak lama sikit kerana ada anak nenek dari kemaman yg datang lewat.flight nya kerana harus transit d KL..alhamdulillahh sempat juga aunty ku menatapnya..sebak sekali rasanya tatkala melihat situasi itu..

nenek,maafkan salah silap cucu nenek ini jika ada salah silap nur samada sedar atau tidak.nur sayang nenek.nur rindu nenek.kalau la nenek dpt kembali lg,nur nak berbakti dgn nenek selagi ms yg ada..

nenek sy ni seorang nenek yg baik.penyabar,manja.bertuah sy memiliki nenek sepertinya. juga x byk kerenah.nenek sy juga ketua qasidah, & mcm2 lagi juga nenek yg pemurah.

Ya Allah,Ampunilah dosa nenek.Tenangkan Rohnya.Tempatkanlah nenek bersama orang-orang yg beriman.Kami semua sayangkan nenek.

"Ya Allah, aku memohon kepada-Mu untuk mencintai-Mu, mencintai siapa sahaja yang mencintai-Mu, serta mencintai perbuatan yang menghantarkan daku untuk mencintai-Mu."

- Nabi Daud AS -

No comments:

Post a Comment