Thursday, May 14, 2009

.:: Rindu Kat Student Gue ::.

Sejak Nenek ku telah pergi menghadap Ilahi baru-baru ini.sejak itu jugalah telah seminggu aku mengambil cuti kecemasan.alang-alang nak tunggu makan 7 nenek.rindu kat pelajar2 aku yang memang gaox(nakal), gago( penyibuk) etc..heE..

Tp,minggu ni aku telah kembali.kemabali menghadapi kerenah para pelajarku yg sememangnya meletihkan ku tp amat menggembirakanku.hepi adalah salah satu ungkapan yang bisa aku ungkapkan kerana sedikit sebanyak melihat mereka mebesar & belajar bersamaku.

Majoriti pelajarku adalah anak PERYATIM. anak-anak yatim piatu .aku senang mengenali mereka walaupun kadangkala kenakalan mereka menaikkan darahku tp aku sukar sekali untuk bersikap garang mahupun tegas.

X da kriteria seorang guru la aku ni tp seorang motivator @ psikologiy,barangkali ada..haA..perasan aje aku ni.tp tu cita2 aku dari dulu.nak jadi seorang pensyarah & doktor falsafah.macam Dr.Fadhilah Kamsah tu.

Student2 aku ni,kalau ada masalah dengan pelajaran, dengan kawan2, dengan family suka bercerita denganku.Tugasku setia untuk mendengar & menenangkan serta meberi pendapat yang layak untuk pemikiran sebaya mereka.

ish..budak2 sekarang.bijak .so,setiap perkara yang nak diutarakan haruslah berhikmah.tapi,yang wat aku terharu sgt2 kan.seminggu aku bercuti tu..pas balik kembali ke sekolah..

pelajar2 ku bila nampak aku semuanya berlari girang tatkala melihat ku.menciumku,memelukku.hepy sgt2 lah..tu hari pertama.hari kedua lak,ada student yg x dtg hari pertama tu..dari aku naik tangga aras 2 lagi dia dah berlari " Cikgu,Ustazah...saya rindu cikgu,sayang cikgu.cikgu g mana?"

heE.."nenek cikgu meninggal la sayang"..pas2 dia mnta izizn g bawah rupanya beli sy keropok lekor & chewing gum.

tp sy puji sikap pelajar2 sy ni kan.kalau mereka ada makanan,minuman,barang2,mereka x lokek untuk share bersama saya.apa2 aje la,,kadang2 ada gak sy belikan mereka lolipop,askrim dll.mereka gembira ,sy pun gembira.yelah,nak wat hepikan anak2 yatim ni aje lgpun seronok tgk keletah mereka.

tp kalau dah nakal tu,aiseh..sampai kepenatan sy nak mengontrolnya.heE..satu lagi,pelajar sy ni x suka masa belajar duduk kat meja masing2.suka berkerumun kat meja sy.tp bg sy wpun sempit,asalkan mereka usaha untuk belajar,sy x kisah sama sekali.

tp mgkn akhir bulan ni sy resign kot sbb sy harus melanjutkan pelajaran.sy pun duk tggu twrn ke mesir ni.erm,doakanlah sy yer.bila sy gtau pada pelajar2 sy,menangis mereka.sy pun x sampai hati nak tinggalkan mereka.

bg sy,apabila kita telah berkorban untuk sesuatu perkara,kita akan sayang pada benda yg kita korbankan sebab tu adalah lahir dari hati sanubari.

so,sy tengah duk pk apa barang yg patut sy kasi pada student2 sy sbg tanda kasih syg sy pada mereka sblm sy melangkah pergi akhir bulan nnt..hmmm,ape yer???


No comments:

Post a Comment